De obicei, in jurul varstei de 6 luni, este recomandat sa incepi introducerea unor
noi alimente in dieta bebelusului, alaturi de laptele matern sau de laptele praf.
Daca ai si tu un copil care se apropie de acest moment, este bine sa stii cu ce
gusturi ii poti face cunostinta treptat, pentru ca ora de masa sa devina un ritual
placut!
O viata sanatoasa incepe inca din primele luni, asadar, rolul tau ca parinte este sa
te asiguri ca cel mic primeste tot ce este mai bun pentru a avea o dezvoltare
armonioasa. Bineinteles, depinde de fiecare bebelus in parte si de preferintele pe
care le va avea cand vine vorba despre diversificarea dietei. Ceea ce poti face
este sa incepi cu ingrediente ce au un gust bun, adecvate varstei lor si sa nu
fortezi un anumit preparat daca observi ca acesta nu este deloc pe placul
bebelusului tau. In plus, este bine sa eviti alimentele care sunt greu de digerat
sau care prezinta un risc mare de alergii.

Descopera ce este recomandat sa contina primele mese diversificate ale celui mic

  • Fructe
Bebelusii sunt obisnuiti cu gustul dulce al laptelui, fie ca este matern sau praf.
De aceea, este bine sa faci trecerea la mancarea solida tinand cont de acest lucru.
Bananele, merele, perele si avocado sunt cele mai recomandate pentru inceput
(unii specialisti spun ca este bine sa gatesti merele si perele pana la varsta de 8
luni). Bineinteles, acestea trebuie servite farapexels-photo-1128678
coaja, sub forma de piure sau suc. Inainte de a le combina, asigura-te ca cel mic accepta fiecare fruct individual. Pentru primele dati, este indeajuns sa ii dai acestuia o lingurita inainte de lapte si sa cresti cantitatea treptat. Apoi, cand bebelusul poate manca o portie corespunzatoare, poti inlocui masa de pana in ora 10 cu un piure de fructe. Sfat: pentru calatorii in care nu ai la indemana fructe proaspete, aprovizioneaza-te de la ManagisBIO cu produse bio, de calitate, ce contin numai ingrediente naturale. Astfel, ii poti servi copilasului in continuare preparatele cu care este deja obisnuit. Nu adauga zahar sau alte condimente!
  • Legume
Legumele reprezinta o sursa foarte buna de vitamine si alti nutrienti necesari
unui organism sanatos si puternic. Asadar, acesteacarrot-kale-walnuts-tomatoes
pot fi introduse pe rand in alimentatia unui bebelus de peste 6 luni. La fel ca in cazul fructelor, ofera-i-le celui mic sub forma unui piure sau in supa. Inainte de a implini un an, este indicat ca acestea sa fie tot timpul gatite, Fa-i cunostinta micutului cu morcov, cartof dulce, dovleac, iar pe masura ce mai creste, adauga pastai verzi, pastarnac, mazare, dovlacel, patrunjel si cartof alb. Nu adauga sare sau ulei, iar cea mai buna modalitate de a le gati este prin fierbere sau la aburi!
  • Cereale
Poti introduce in alimentatia bebelusului taupexels-photo-704971
cereale, incepand cu varsta de 6 luni, in
cantitati mici. Cel mai bun si mai popular este
orezul, pentru ca nu contine gluten, iar
aparitia unei alergii este astfel evitata. De
asemenea, cerealele integrale, bio, la care nu

exista adaos de zahar sau alte substante nocive pentru copiii foarte mici, sunt recomandate. La inceput, o cupa amestecata cu lapte este indeajuns, iar cantitatea o poti creste treptat, in functie de felul in care cel mic accepta!
Important: cand vine vorba despre primele luni de dieta diversificata, este
indicat sa eviti complet laptele de vaca, branza, ouale sau carnea. Acestea sunt
greu de digerat si nu ii vor face bine. Nu adauga sare, zahar sau ulei
preparatelor! Masa trebuie servita la temperatura corpului, pentru a evita
accidentele
Share: