Cu siguranta esti si tu ca celelalte mame, abia astepti sa nu mai porti hainele de maternitate. Pierderea in greutate dupa nastere dupa sarcina poate dura destul de mult dar este posibila. Principalele lucruri de care trebuie sa tii cont este sa ai rabdare, sa te concentrezi asupra unei alimentatii sanatoase si sa practici sport in mod regulat. Iata un plan de atac posibil pentru a scapa definitiv de kilogramele acumulate in sarcina.

 

banda-de-alergat-de-interiorSchimba-ti radical stilul de viata. Pentru a scapa definitiv de kilogramele acumlate in sarcina este esential sa renunti la dietele minune de care ai tot auzit, bazate pe infometare si culpabiltate. Insa, din moment ce incetezi sa te infometezi si opresti dieta, toate kilogramele pierdute vor fi puse la loc intr-un timp scurt. Daca nu faci o schimbare de durata, kilogramele vor reveni inevitabil. Secretul unei pierderi in greutate reale consta in modificarea obiceiurilor, adoptarea unei alimentatii sanatoase si variate si includerea unei activitati fizice. Deoarece inca nu iti permiti sa pleci foarte des de acasa, bebelusul este dependent de tine in primele luni de viata, cel mai bine ar fi sa folosesti banda de alergat pentru acasa. O banda de alergat pentru acasa este potrivita atat pentru tine cat si pentru ceilalti membri ai familiei. Iti vei tonifia muschii, iti vei regla activitatea inimii si vei scapa de kilogramele in plus.

 

Fixeaza-ti obiective realiste. Pierderea in greutate dupa nastere se poate dovedi a fi o misiune destul de dificila si este important sa fii constienta de acest lucru. Studiile arata ca o femeie mai pastreaza inca o medie de 0,5-3kg la 12 luni de la nastere. De aceea, slabitul se poate intinde pe cateva luni bune, chiar ani. Bineinteles, o alimentatie sanatoasa si o activitate fizica regulata iti vor permite sa slabesti mai repede dupa nastere.

 

Alapteaza daca poti. Alaptatul prezinta avantaje atat pentru bebelus cat si pentru mama. Laptele matern contine toti nutrientii esentiali bunei dezvoltari a bebelusului. Reduce marimea uterului ceea ce inseamna ca il ajuta sa revina la marimea normala la scurt timp de la nastere. In plus, este dovedit faptul ca alaptarea sustine pierderea in greutate dupa nastere.

 

Numara caloriile. Este destul de greu sa creezi deficitul de 300-500kcal daca nu ai nicio idee cu privire la numarul de calorii consumate. De aceea, este indispensabil sa numeri caloriile pentru o pierdere in greutate optima dupa nastere. Tine un jurnal pentru optimizarea rezultatelor.

 

Consuma alimente bogate in fibre. Alimentele bogate in fibre sunt aliatele tale de pret in lupta cu kilogramele in plus. Fibrele solubile cofera mai rapid senzatia de satietate si reduc timpul de absorbtie a nutrientilor de catre organism. Acest efect asupra digestiei permite reducerea aportului caloric zilnic si va stimula pierderea in greutate.

 

Alege surse de proteine sanatoase. Includerea proteinelor intr-o cantitate suficienta in alimentatie este indispensabil si permite stimularea metabolismului, diminuarea apetitului si aportului caloric (proteinele vin cu un aport de doar 4kcal spre deosebire de lipide, cu un aport de 9kcal).

 

In plus, studiile au demonstrat faptul ca proteina are un mai mare efect termic decat glucidele sau lipidele. Acest lucru inseamna ca, corpul nostru va consuma mai multa energie pentru a digera proteinele decat alti nutrienti, arzand mai multe calorii.

 

Gustari sanatoase. Fa curatenie in dulapurile de bucatarie si elimina tot ceea ce te-ar putea ispiti in mijlocul zilei. Trebuie sa ai la indemana alimente sanatoase precum fructe, legume taiate bucati, nuci, iaurt natural.

 

Evita zaharul rafinat. Produsele cu un continut bogat de zahar rafinat sunt asociate cu luarea in greutate, cu diabetul si cu riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Evita bauturile dulci, prajiturile, biscuitii, patiseriile si alte tipuri de desert.

 

Evita alcoolul. Chiar daca un pahar de vin rosu poate avea efecte benefice asupra sanatatii, alcoolul nu este recomandat daca vrei sa slabesti. Are un continut ridicat de calorii si nu confera niciun nutrient corpului. In plus, consumul de alcool poate provoca o diminuare temporrara a volumului de lapte matern si mici cantitati de alcool ar putea fi transmise si bebelusului.

 

Bea apa suficienta. O hidratare corespunzatoare este esentiala pentru pierderea in greutate. Lichidele stimuleaza pierderea in greutate si ne permite sa reducem apetitul si aportul caloric total. Pentru femeile care alapteaza, o hidratare corespunzatoare este esentiala pentru a compensa pierderile hidrice provocate de productia de lapte. Recomandarile sunt de 1,5-2 litri de apa pe zi.

 

Dormi suficient. Lipsa somnului poate avea consecinte negative asupra greutatii tale. Studiile arata ca mamele care nu se odihnesc suficient slabesc mai greu. Insa, este destul de greu sa te odihnesti atunci cand trebuie sa te ocupi de nou-nascut si de treburile casei. Daca familia iti este aproape, nu ezita sa ii ceri ajutorul pentru a optimiza recuperarea dupa nastere si pierderea in greutate. In cazul in care nu reusesti sa te odihnesti suficient pierderea in greutate poate fi de mai lunga durata.

 

 

Share: